Kirándulni is csak gondtalanul jó, akkor nem, ha egy rossz alaplap nyomja a vállad

Azt imádom leginkább minden egyes kirándulásba, hogy el tudok menekülni a város zajából és nem kell azzal a sok nyűggel törődnöm, ami otthon vagy a munkában vár. Általában ez az ideális állapot, de azt szerintem mindenki tudja, hogy nem mindig sikerült lerakni ezeket a terheket a nyaralás, vagy kirándulás, vagy bárminemű pihenés első pillanatában. Van, hogy valami olyasmi nyomja a vállam, amit még órákig, vagy napokig, vagy tényleg az első meghatározóbb pillanatig cipelem magammal. Ez főleg akkor fordul elő, ha valami nagy gáz van. Például ha elromlik a laptop alaplapja és nem kapcsol be a gép…

Az történt ugyanis, hogy le volt tutizva egy közös hegyi baktatás a barátokkal, de előtte beütött a krach és behalt a laptopom. Nem tudtam bekapcsolni és nem tudtam vele semmit sem csinálni. Sajnos az előző gépem is így adta fel a szolgálatot, ezért nem tudtam nem arra gondolni, hogy már megint ugyanaz történik. Azért amit lehetett megtettem az ügy megoldása érdekében. Felkerestem egy olyan laptop szervizt, ahol az alaplap javítás is a szolgáltatások között van. Első körben a PCMentor jött szembe az interneten, úgyhogy fogtam a laptopot és bevittem a zuglói üzletükbe. Ugyan egy csomó lelkesítő infó van fenn a honlapjukon arról, hogy ne temessük rögtön a gépet, mert simán lehet, hogy megoldható a probléma, de a negatív tapasztalatom miatt egy kicsit szkeptikus voltam ezzel az egésszel.

Nagyon jófejek voltak és az üzletben is pozitívan és optimistán fogadtad az egésszel kapcsolatban, bár megértették az aggályaimat is. Abban egyeztünk meg, hogy ott hagyom, ők töviről-hegyire átvizsgálják, ahogy kell és hogyha netán mégsem tudnának megoldást találni a problémára, akkor nem kell fizetnem semmit. Ez egyébként is nagyon szimpatikus volt a honlapjukon, hogy egyértelműen kijelentették, hogy egyrészt a megjavított gépekre egy év garanciát vállalnak (természetesen az alaplap szempontjából), másrészt, hogyha nem tudnak segíteni, akkor nem is számolnak fel semekkora összeget.

Normál esetben úgy néz ki egy ilyen javítási procedúra, hogy szétkapják a laptopot és alkatrészenként aprólékosan végignézik, hogy melyik chip mehetett tönkre az alaplapon, vagy hogy mi lehet az a góc, ami a problémát okozza. Ez nagyon időigényes művelet tud lenni, hiszen szét kell szedni mindent és egyesével át kell nézni a különböző alkatrészeket. Éppen ezért attól függően, hogy milyen szerencsés az ember, egy hétbe is, de akár egy hónapba is telhet, míg elkészül egy ilyen javítás.

Hogyha megtalálják a hibás alkatrészt, akkor a megfelelő eljárással ki lehet azt cserélni és ha szerencsénk van, minden úgy tud ismét működni, mintha mi sem történt volna. Egy hétig még tesztelik és hajtják a gépet a szervizben, de ha nem jön elő vele más probléma, akkor visszakerül a tulajdonoshoz. Ráadásul hogyha nem a valami speciális alkatrész a hibás, akkor még mindig sokkal olcsóbb ez a fajta szervizelés, mint egy új alaplapot vagy netán új számítógépet venni.

Úgyhogy most egyelőre várom, hogy hívjanak a szervizből és nagyon-nagyon remélem, hogy meg tudják javítani az alaplapot és visszakapom a gépet. Isteni szerencse, hogy az adataimat már régóta automatikusan a felhőbe mentem, ezért nincs semmi, ami konkrétan elveszett volna, egyszerűen csak a megszokott gépemet szeretném visszakapni. Bízom a PCMentorban és várom a telefont.